Hierontapallolla helpotusta hartiajumeihin

Tiesitkö, että kiristävä hartiaseutu saattaakin johtua jumeista rinta- ja selkälihaksissa? Trigger Point -hierontapallo tarjoaa helpotusta piinaaviin hartiaseudun kireyksiin.

Niska ja hartiat kuuluvat alueisiin, jotka ovat useimmilla meistä jumissa. Usein kireyttä hartiaseudulle aiheuttavat kireiden hartialihasten lisäksi myös kiristyneet rinta- ja selkälihakset. Hierontapallo on oiva ratkaisu rinta- ja selkälihasten kireyksien helpottamiseksi ja liikkuvuuden lisäämiseksi.

 

RINTALIHAKSEN KÄSITTELY HIERONTAPALLOLLA

Oikean kohdan pallolle löydät ojentamalla käden suoraksi sivulle, koukistamalla käden rinnalle ja asettamalla hierontapallon kohtaan, johon osut.

Kun löydät oikean kohdan, asetu makuulle pallon päälle. Liiku varovaisesti puolelta toiselle ja anna pallon hieroa kohtaa. Rintalihakset ovat usein hyvin tiukat, joten älä säikähdä voimakasta tunnetta.

Seuraavaksi, levitä käsi pitkälle sivulle ja kuljeta kättä sivulta pituussuunnassa kohtisuoraan eteenpäin. Toista liikettä muutamia kertoja.

 

LEVEÄN SELKÄLIHAKSEN KÄSITTELY HIERONTAPALLOLLA

Oikea kohta löytyy kainalon takaosasta. Nosta käsi ylös ja etsi ”kainalon takareuna”, usein tämä kohta tuntuu jo kädellä tunnusteltaessa kireältä.

Asetu kyljellesi makaamaan ja aseta pallo oikeaan kohtaan. Liiku hellästi ylös ja alas ja anna pallon hieroa kohtaa varovasti.

Seuraavaksi, liiku kevyesti sivuttain edes ja takaisin. Näin saat hierottua lihasta useasta eri suunnasta.

Viimeinen vaihe on tuoda käsi suorana, kämmen ylöspäin vartalon etupuolelle ja liikuttaa kättä pituussuunnassa ylöspäin.

Katso videolta lisää vinkkejä hartiaseudun jumien lievittämiseen!