Kiusaavatko kireät lonkat? Hierontapallo helpottaa!

Kuluvatko sinunkin päiväsi toimistossa istuen? Koska vietämme niin ison osan päivistämme istuen, lantion alueen lihakset ovat usein kireitä, eivätkä toimi täydellä kapasiteetilla.

Trigger Point MB5-hierontapallon avulla kireitä lantion alueen lihaksia on mahdollisuus saada helpotettua keskittymällä pakaralihakseen, leveän peitinkalvon jännittäjälihaksen ja sisäreiteen.

 

PAKARALIHAKSEN KÄSITTELY HIERONTAPALLOLLA

Oikea kohta pallolle löytyy suurin piirtein farkkujen takataskujen kohdalta. Kun oikea kohta on löytynyt, istu pallon päälle. Ensimmäinen vaihe on nostaa pallon puoleista jalkaa tuomalla polvea kohti rintaa.

Seuraavaksi, tuo molemmat jalat koukkuun ja avaa pallon puoleista polvea sivulle kohti lattiaa. Tämän jälkeen, tuo polvea toiseen suuntaan, kohti toisen jalan polvea.

 

LEVEÄN PEITINKALVON JÄNNITTÄJÄLIHAKSEN KÄSITTELY HIERONTAPALLOLLA

Oikea kohta löytyy asettumalla kylkimakuulle ja asettamalla pallon sivulle, kohti lantiota, samalle korkeudelle kuin pakaraa hierottaessa.

Tuo toinen jalka koukkuun ja pidä Liiku hitaasti ylös ja alas ja anna pallon hieroa lihasta varovaisesti. Seuraavaksi liikuta vartaloa sivuttaissuunnassa edes ja takaisin.

Viimeinen vaihe on polven koukistus. Koukista polvea siitä jalasta, jonka alla pallo on. Tee liike varovaisesti ja hitaasti.

 

SISÄREIDEN KÄSITTELY HIERONTAPALLOLLA

Asetu päinmakuulle ja avaa toinen polvi sivulle ja aseta hierontapallo sisäreiden kohdalle.

Rullaa vartaloa poikittain sivulta toiselle ja hiero sisäreittä kevyesti palloa vasten. Tämän jälkeen liikuta koukistettua jalkaa hitaasti ylös ja alas samalla pallolla hieroen.

Viimeinen vaihe on polven koukistus. Pidä pallo paikallaan ja suorisa ja ojenna polvea siinä jalassa, jonka alla pallo on.

Katso videolta lisää vinkkejä lantion alueen kireyksien helpottamiseksi!